Akademik alanda çağdaş tarihçilik birikim ve tartışmalarından haberdar, bilimsel etik ve değerleri içselleştirmiş, tarihsel meseleleri ulusal ve evrensel bağlamda ele alabilen özgün ve eleştirel düşünebilen tarihçiler yetiştirmek. Öğrencilere tarih disiplinine özgü etik ilkelerle birlikte, ulusal ve uluslararası düzeyde tarih bilimine katkı sağlayacak nitelikler kazandırmak.
Tarih yazımındaki güncel yöntem ve yaklaşımları öğretmek, bu yöntemleri kullanarak öğrencilerin disiplinlerarası çalışmalara katkıda bulunmalarını sağlamak. Araştırmalarda uluslararası kabul görmüş bilimsel ilkeler doğrultusunda hareket etmelerini teşvik ederek, akademik alanda tanınır ve saygın bir konum elde etmelerini desteklemek. Ayrıca, bu yetkinliklerin toplumsal barışa ve bilimsel gelişmelere katkıda bulunacak tarih yorumlarına dönüştürülmesini sağlamak.
Osmanlı ve Türk tarihi ile birlikte medeniyet tarihi, Avrupa, Orta Asya, Orta Doğu ve Akdeniz coğrafyalarının çeşitli tarihsel boyutlarını (siyasi, iktisadi, askeri, toplumsal ve kültürel açılardan) öğrencilere öğretmek. Bu çerçevede, öğrencilere dünya tarihi perspektifinden hareketle olayları analiz etme, yorumlama ve çözümleme becerisi kazandırmak.
Öğrencilerin tarih biliminin ulusal ve evrensel boyutlardaki sorumluluklarını kavramalarını sağlamak ve onları toplumsal bilincin gelişimine katkıda bulunacak bireyler olarak yetiştirmek. Bu doğrultuda, akademik bilgi birikimlerini meslekî alanlara ve toplumsal sorunlara uyarlayarak kullanabilmelerini teşvik etmek.